System Zarządzania Jakością ISO 9001:2015
Mając na uwadze ciągłą poprawę jakości świadczonych usług Szpital opracował, wdrożył i zamierza doskonalić System Zarządzania Jakością, zgodny z europejską normą ISO 9001. Wspólne działania pracowników zostały zweryfikowane przez jednostkę certyfikującą Bureau Veritas Polska z siedzibą w Warszawie i 4 lutego 2008 Szpital otrzymał pierwszy raz certyfikat potwierdzający spełnienie wymagań określonych przez normę ISO 9001 na realizację usług z zakresu specjalistycznej opieki medycznej. W kwietniu 2018 podczas audytu kontrolnego potwierdzono zgodność z wymaganiami nowej wersji normy ISO 9001:2015. System Zarządzania Jakością był już czterokrotnie certyfikowany, ostatni raz w styczniu 2020 r. z zakresu leczenia szpitalnego, ambulatoryjnej opieki specjalistycznej, programów zdrowotnych (lekowych), opieki psychiatrycznej, ambulatoryjnych świadczeń diagnostycznych kosztochłonnych, rehabilitacji leczniczej.
Wdrożenie Systemu Zarządzania Jakością wymagało pracy zespołowej, zaangażowania wszystkich pracowników, a jeszcze więcej wysiłku i dyscypliny wymaga utrzymanie go na wysokim poziomie i dbanie o ciągłe doskonalenie. Zarządzanie organizacją opiera się na zarządzaniu rzeczywistymi procesami realizowanymi w Szpitalu. Ciągłe monitorowanie
i pomiary przebiegu procesów pozwalają na bezpośrednie przekładanie efektów doskonalenia poszczególnych procesów na doskonalenie systemu zarządzania całą organizacją.
Opisywane zamierzenia realizujemy poprzez następujące cele polityki jakościowej:
1. Ciągłe doskonalenie jakości i poziomu świadczonych usług zdrowotnych:
- stałe podnoszenie kwalifikacji zawodowych przez nasz personel,
-
korzystanie ze sprawdzonych dostawców i podwykonawców, zapewniających
nowoczesne rozwiązania techniczne i wysoką jakość dostarczanych
urządzeń, materiałów i usług,
- organizowanie i prowadzenie
działalności szkoleniowo
-dydaktycznej w zakresie opieki zdrowotnej,
profilaktyki i oświaty zdrowotnej,
2. Zwiększenie liczby zadowolonych i usatysfakcjonowanych Pacjentów dzięki lepszemu poznaniu ich wymagań i oczekiwań,
3. Podnoszenie zakresu możliwości diagnostycznych i leczniczych dzięki modernizacji oraz zakupom nowoczesnych urządzeń i aparatury medycznej,
4. Zdobywanie środków na prowadzenie statutowej działalności; zakupy, remonty, inwestycje itp.,
Realizacja
powyższych celów opiera się na wiedzy i umiejętnościach pracowników
wspartych nowoczesnym sprzętem oraz na powszechnej świadomości, że za
optymalną, zgodną
z potrzebami Pacjentów jakość odpowiedzialni są
wszyscy pracownicy.
Korzyści wynikające z posiadania systemu zarządzania jakością:
- uporządkowanie struktury organizacyjnej
- uporządkowanie działalności poprzez wprowadzenie jednolitych, jednoznacznych i powtarzalnych procedur postępowania
- podjęcie działań zespołowych
- identyfikacja i ocena ryzyka zagrażającego osiągnięciu celów przez Szpital oraz podejmowanie działań w celu jego obniżenia do akceptowanego poziomu
- wykorzystywanie szans do rozwoju jednostki
- poprawa współpracy pomiędzy komórkami organizacyjnymi szpitala
- szybka identyfikacja i skuteczne rozwiązywanie problemów
- wzrost zaangażowania się pracowników- poprawa obiegu informacji i dokumentacji
- spełnianie możliwych do wykonania oczekiwań pacjentów
- wyższe miejsce w rankingu przy składaniu ofert do NFZ
- umacnianie dobrego wizerunku Szpitala