Poradnie

FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące przyjęć w poradni

FAQ - pytania i odpowiedzi dotyczące przyjęć w poradni

1. Jakimi poradniami dysponuje przyszpitalna przychodnia?

Przyszpitalna przychodnia dysponujemy następującymi poradniami: Pulmonologiczną, Mukowiscydozy, Alergologiczną, Kardiologiczną, Endokrynologiczną, Neurologiczną, Reumatologiczną, Gastroenterologiczną, Nefrologiczną, Logopedyczną, Wad i Zaburzeń Rozwoju, Zdrowia Psychicznego, Chorób Zakaźnych – szczepienia, Rehabilitacyjną.

2. Co powinien zrobić pacjent chcący zarejestrować się do poradni specjalistycznej po raz pierwszy?

Na pierwszą wizytę do Poradni z dzieckiem zgłasza się rodzic lub opiekun prawny. 
W przypadku osoby, która nie jest opiekunem prawnym dziecka wymagane jest pisemne upoważnienie. Przed wizytą należy zgłosić się z wymaganymi dokumentami 15 minut wcześniej do Rejestracji celem założenia kartoteki. Do każdej poradni przyszpitalnej pacjenci są rejestrowani na godziny.

3. Jakie dokumenty są wymagane do rejestracji do poradni specjalistycznej po raz pierwszy?

Do każdej poradni specjalistycznej jest wymagane skierowanie z placówki, która ma podpisany kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia.

 

4. Czy pacjent ma możliwość korzystania z usług kilku poradni jednocześnie?

Wszystkie Poradnie Specjalistyczne ściśle ze sobą współpracują, co w przypadkach dzieci wymagających leczenia wielospecjalistycznego zapewnia komfort diagnostyczny 
i terapeutyczny, obniża poziom stresu chorego dziecka, oszczędza czas rodziców.

5. W jakich godzinach działa gabinet zabiegowy?

Gabinet Zabiegowy czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30 – 15:00 w pokoju 1.41. Wykwalifikowany personel medyczny wykonuje w gabinecie zabiegowym m.in.:

  • pobrania krwi,
  • pobieranie innych materiałów do badań laboratoryjnych,
  • inhalacje,
  • iniekcje domięśniowe, dożylne lub podskórne,
  • zmiany opatrunków,
  • pomiary ciśnienia,
  • odbiór od pacjentów materiałów do badań laboratoryjnych.